fredag 12 augusti 2016

Månadens in och ut - juli

Jag har inte hållit räkningen på in- och utflödet denna månad eftersom jag rensat ut min "ut-lista". Jag får helt enkelt höfta och ta med det jag kommer ihåg.

In:
5 krukväxter
1 frisörsax
2 stansar

Ut:
2 par skor
6 böcker
2 tarotkortlekar
4 klänningar
5 ljuslyktor
2 prydnadsflaskor i glas
1 halsduk
2 diadem
4 burkar i porslin
1 par salt-/pepparkar
1 prydnadskanin
2 par mysbyxor
1 knyttröja
1 krukväxt
7 pennor
1 par gardiner
2 dukar
1 handväska
1 dvd-box
2 dvd-filmer
1 påse pysselmaterial
1 handgjort fotoalbum

Resultat: Totalt 8 saker in och 50 saker ut i juli.

Kommentar:
Två stora kassar med diverse prylar skänktes till Erikshjälpen i juli. Dessutom har jag rensat ut ganska mycket papper. Eftersom jag inte minns allt som låg i kassarna till Erikshjälpen fyllde grejerna uppenbarligen inget behov i mitt liv.
Fem krukväxter har kommit in, fyra har flyttat ut på balkongen och en har komposterats. De växter som nu bor på balkongen kommer inte att komma in igen vid säsongens slut.
Eftersom jag sällan är nöjd när jag går till frisören har jag nu införskaffat en frisörsax och börjat klippa mig själv. Funkar fint och sparar både tid och pengar.
Pysselmaterialet bestod av lite olika saker för scrapbooking som jag inte använde. Det skänktes till min väninnas pysslande mamma.

Lästa böcker:
  • Neurodesign - Inredning för hälsa, prestation och välmående av Isabelle Sjövall och Katarina Gospic, 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar