torsdag 21 juli 2016

Boktips: Rensa i röran med feng shui - Karen Kingston


Mitt rensande började med Karen Kingstons bok Rensa i röran med feng shui (1998). Jag har haft den i bokhyllan under många år (+8) och emellanåt har jag tagit fram den och fått ett litet rensningsryck. Förra våren plockade jag fram den igen och då tog rensandet fart på allvar. Jag kände bara att jag var trött på alla grejer som ligger i lådor och skåp, och jag hade verkligen tröttnat på att gå och plocka och städa för att hålla röran i schakt. 
Kingston tar hjälp av feng shui i sin rensningsmetod. Feng shui fokuserar mycket på energiflöde och om man har för mycket saker förhindrar röran flödet, vilket i sin tur kan leda till röra i andra delar av livet. 

Rensa i röran med feng shui är en av mina favoritböcker i ämnet och den har klarat sig under flera genomgångar av bokhyllan. Den får stanna ett tag till eftersom jag tycker om att bläddra i den och upptäcka nya synvinklar.

Kingston pratar en del om hur fysisk röra tynger ner mentalt, vilket kan vara en nyttig aspekt att beakta om man tycker att det känns svårt att släppa vissa saker.
Helt klart läsvärd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar